lördag 26 november 2011

Tankar från resan


24/11 11:55 Köpenhamn

Flyget från landvetter - köpenhamn gick väldigt smidigt, tog ca 30min. Ungefär som att sätta sig på bussen. På landvetter gick allt bagage igenom incheckningen utan prob. och jag slapp betala övervikt. Betalade heller inga 400kr för mitt specialbagage (Skidor), igen frågade om det så jag är inte den som är den.

Att ha dubbla tröjor och dubbla jackor på sig vid incheckning för att det inte får plats i väskan kan verka som en bra idé ända fram tills man halvspringer till närmsta toa för att få av sig allt innan det blir plasklött av svett. VARMT!

Nu är det ca 1:30h tills jag ska på planet till Washington, uppvärmningsflyget är klart och jag laddar för ca 12h i luften. jag satt vid nödutgången på det här planet så benutrymme fanns det gott om, tror inte jag har en sån plats på det här planet så hoppas att det inte är för trångt. Återkommer om det.

24/11 17:55 Washington DC

Sitter på Dulles International nu, funderar lite på att käka min första Wendy's burgare... Flygningen från Köpenhamn gick bra, lite drygt sista timmen men ingen större fara. Kan genast verifiera att Amerikaner tycker om att gapa och göra sig sedda, iaf de som sköter incheckningen. Nu har jag lämnat lilla Sverige for real...

Nästa plan, till Salt Lake City, går 18:50 och är framme 21:30. Sen blir det långa timmar på flygplatsen för att invänta skjutsen upp till Jackson på fredag morgon. har lyckats få skjuts med en tjej som heter Sarah via en annons. Visade sig att hon känner killen som jag skulle ha bott med, networking är ju inte så jävla svårt ändå ;)

Det var lättare att ta sig igenom tullen här än jag trodde, eller... Egentligen vet jag inte vad jag trodde skulle hända. Jag ville tro att det skulle vara så enkelt som det faktiskt var men jag tänkte att man vet ju aldrig med Amerikaner, de kan ju få för sig vad som helst. Anyhow, det gick smidigt utan problem om man bortser från fet kö. Har fortfarande inte betalat något för mina skidor, hoppas turen håller i sig.

25/11 10:20

Så där ja, nu har jag sovit en natt i salt lake. Om ca 1h åker jag upp till jackson med en tjej som heter Sarah som jag fick kontakt med via en annons på den lokala radiostationen.

Jag lyckades nog dra på mig nån förkylning på flyget för jag mår lite sådär för tillfället, kan ha att göra med att jag inte ätit frukost men något är pågång. Hoppas jag slipper en monsterförkylning så här precis innan säsongsstarten.

När jag kom till salt lake tog jag en taxi in till stan, närmsta, billigaste motell sa jag till honom och 10min senare checkade jag in på motell 6. Så billigt vet jag inte om det var men hur som helst så var jag för schleten för att orka leta rätt på något annat med 50kg packning i händerna. Det var inte helt lätt att sova inatt, ganska så mycket jet lag och en hund har suttit och ylat i en bil utanför mitt rum sen kl.0700 imorse, har seriöst inte slutat mer än 30sek åt gången på 3h, tappar väl rösten snart.

Tack vare min bror som ringde mig mitt i natten så har jag inga pengar på min telefon så jag visste inte riktigt hur jag skulle få tag på Sarah imorse. Efter lite kombination av seg telefonsurf och frustration bestämde jag mig för att ge mig på adaptern med mitt multitool igen med målet att den här gången antingen fixa eller göra sönder den, som tur var lyckades jag med det första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar