måndag 14 november 2011

Ny säsong, ny blogg.

Hej, här är mitt första riktiga försök till en blogg. Ni som hört mig uttrycka hur löjligt jag finner bloggande om vardagliga ting kan vara lugna, jag kommer inte skriva särskilt mycket om vad jag äter till frukost eller vilka kalsonger jag har på mig för dagen för let's face it, vissa saker bör man lämna åt fantasin. Den här bloggen kommer vara ägnad till min säsong i Jackson Hole, WY, USA.

Under min vistelse i Chamonix förra säsongen kom jag, halvvägs igenom säsongen, fram till att det var ett jävla slit att hålla kontakten med alla där hemma samtidigt som man skulle åka så mycket skidor man orkade, häva så mycket öl man orkade och låt oss inte glömma av hur ansträngande det är att ligga i soffan och kolla på film en hel dag.

Med alla dessa bollar i luften blev jag tvungen att prioritera, det betydde för det mesta att jag under stora delar av säsongen inte hade någon som helst kontakt med folk hemifrån. Så, jag startade en mindre seriös blogg som inte fick särskilt mycket tid och kärlek men jag kom ändå fram till att det är ett relativt bra sätt att hålla kontakt med alla människor man känner utan att behöva sitta och skicka mail, PMs, vykort och brevduvor i all oändlighet.

Om lite drygt en vecka sätter jag mig på planet från landvetter till Salt Lake City, därifrån är det ungefär 5h till Jackson Hole. Hur jag tar mig dit är inte helt klart ännu, förhoppningsvis hittar jag skjuts med någon vänligt sinnad mormon. Om det inte lyckas får jag snällt punga ut mina surt förvärvade slantar på en buss, något som jag inte är allt för sugen på men vi får se hur det går.

Väl uppe i Jackson ska jag fixa mig ett boende, det kan vara så att jag redan har löst det men inget spikat ännu. Jag borde få reda på hur det blir innan fredag, hade vart väldigt skönt om det löste sig. Skulle det skita sig så har jag boende hos en kompis kompis någon vecka tills jag löser något annat, är inte så orolig för det faktiskt.

Just nu fokuserar jag på att fylla mina sista dagar i Sverige med så mycket jobb som möjligt, la ihop en preliminär inköpslista på saker jag väntar med att köpa tills jag kommer över igår och kan ganska enkelt konstatera att jag behöver alla pengar jag kan få... Allt jag ska köpa kostar hälften så mycket i USA så blir en hel del utrustning som inhandlas där, vill inte tänka på hur mycket övervikt jag kommer ha när jag åker hem.

Det mesta är som sagt billigare men några saker har jag lyckats få till väldigt bra beg. pris här hemma, tänkte avsluta mitt första inlägg med lite bilder på några nya prylar.

Köpte mig ett tält för vintercamping, Bergans Compact light 3 

 Ny dagsrygga blev det också, Black Diamond Speed 40l. Kommer bli en 75l variant också. 

 Ska man se sig om efter mig på berget är det de här kläderna man ska kolla efter, Sweet Supernaut.
 Det bästa sparar jag till sist, nya skidor! Till höger är ett par Black Diamond Drift 186, 100mm midja, 1700g. Till vänster är ett par K2 Sidestash, mina allroundskidor för säsongen. På dessa komma ett par Barons (Bindningar), på Drift sätter jag ett par Plum Guide (Bilden nedan) och har som turskidor. 
Plum

2 kommentarer: