måndag 28 november 2011

Ny utrustning

Nya prylar är alltid kul. Fick just hem min nya North Face Himalaya dunjacka så tänkte att nu är det väl dags att ta kort på alla mina nya glänsande grejer och dela med mig av härligheten.

 Plum Guide, super shiny!
 Marmot Lithium, -18C komfort
 Black Diamond mission 75l
 North Face Himalayan 
Petzl sarken stegjärn, Cassin yxor, Primus etaexpress kök, Therm-a-rest liggunderlag

Känner mig superkittad nu, riktigt nöjd i utrustningsväg den här säsongen. I övriga nyheter så har det inte hänt så mycket, jag kämpar mot min förkylning så har tyvärr inte åkt några skidor sen öppningsdagen. Var och hälsade på Parris på Igneous skis igår när jag hämtade mina bindningar som låg där och väntade på mig. Blev kvar där till 20:00, ska se till att haka på dem så mycket som möjligt. De har åkt och turat väldigt mycket i bergen runt omkring här så blir nog spännande. 

Ikväll ska jag dra och kolla in ett rum i en, som jag har förstått det, ombyggd husvagn med 3 rum och 2 badrum. Om det inte är allt för sunkigt flyttar jag nog in där för det är riktigt billigt. Var ute en sväng på stan igår och kollade läget, det här är verkligen en riktigt liten cowboy stad. Alla gator är fortfarande i gammal vilda västern stuk med coola statyer överallt.


2 kommentarer:

  1. Kul med blogg Simon! Nu har jag läst ikapp och ska fortsätta följa dina uppdateringar slaviskt!

    Kram påre!

    SvaraRadera
  2. Är det heltäckningsmatta jag ser! Mer bilder från omgivningarna, på amerikaner och framförallt mer historier om besannade fördomar!

    SvaraRadera