torsdag 8 mars 2012

South teton traverse

Igår var det klarblått väder och vi hade bestämt oss för att göra en travers från teton pass till teton village, under dagen rörde vi oss ungefär 1,2 mil framåt och 1000höjdmeter.

Vi började dagen klockan 08:00 på teton pass, till en början mådde jag inte särskilt bra och funderade på att hoppa över den här dagen. Efter ett par minuter av obeslutsamhet tog jag mig samman, bet ihop och tryckte bort mitt illamående. Efter en stund kändes det mycket bättre och jag är väldigt glad att jag inte vände om.

Jag kommer mest lägga upp bilder av det här. Eftersom vår vandring inte var särskilt spännande så mycket som vacker så finns det inte så mycket att berätta utöver bilderna, vi gjorde det trots allt för utsikten. Och för att stå på den högsta toppen i södra delarna av bergskedjan, lite uppvärmning för kommande äventyr...

 Rendevous peak, vårt första delmål

 Taylor mountain
Even njuter av utsikten. 
 Grabbarna på väg mot Rendevous
 Följ ryggen hela vägen bort till vänster där den börjar gå neråt, där började vi
 Stor östsida på Taylor
 Hårdaste trädet i bergen


 Stora vyer

 Efter ett tappert försök kom vi överens om att det var sluthudat
 Evan och Adam, stoked!
 Aaron och Evan kämpar på i vinden
 Adam också







 Cody peak
 North shore





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar