lördag 3 mars 2012

Dags för del 2

Det är satan va tiden går fort! Det är konstigt att tre månader kan kännas så kort bara för att man har roligt, om jag minns rätt så kändes september, oktober och november som ändlösa evigheter vars enda mål var att hålla mig borta från snön och försöka kväva mig med jobb.

Om 10 dagar lämnar jag Jackson hole för att åka norrut mot Alaska där jag ska möta upp med min bror och ta reda på om det verkligen är så bra som alla säger. I en månad kommer vi ha Valdez som bas och utforska så mycket vi hinner av Thompson pass.

Vi kommer mestadels ta oss fram till fots och planen är att spendera fler nätter i tält än något annat, om tillfälle ges hade jag inte tackat nej till ett helilyft men det är ju som bekant inte helt gratis. Hade vart häftigt att få åka lite heli-skiing men jag måste ändå säga att det tilltalar mig mer att ta sig fram för egen maskin och förtjäna sina svängar, det låter klyshigt men jag njuter mer av dem då.

Jag har två kompisar som även dem ska till Valdez i slutet på mars efter att ha spenderat sin säsong i Japan, ska förhoppningsvis möta upp med dem vid något tillfälle och försöka förena våra krafter. Hur mycket vi åker med dem vet jag inte då dem har lite andra planer än oss men ska bli kul att träffa dem ändå.


I övriga nyheter har jag lämnat in alla mina skidor för att få inserts installerade i dem, för dem som inte vet vad det är så betyder det i korta drag att jag kan byta bindningar mellan mina skidor. Jag kan alltså ha två par bindningar till mina tre par skidor och ändå kunna använda alla, mycket händigt.

Utan skidor har jag blivit smått tvingad att ta mina första vilodagar på lite drygt två veckor, åkningen har varit kanonbra på senaste så har inte velat sitta inne. Lite småtråkigt att inte kunna åka men tror att det var en välbehövlig vila iaf, mina benhinnor började gnälla litegrann på mig.

Tar och slänger upp några random bilder av de få jag lyckats ta de senaste veckorna, har inte velat stanna upp allt för mycket mellan faceshotsen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar