tisdag 13 mars 2012

Next stop Alaska!

Se där ja, nu sitter jag på Phoenix flygplats efter en kort flight från Salt lake. Om ungefär en timme hoppar jag på planet till Anchorage där jag ska möta Andreas, han kommer ungefär ett dygn efter mig så får väl sysselsätta mig så gott jag kan tills dess.

Planet från SLC var så smockfullt att allt handbagage inte fick plats så mitt fick checkas in vid gaten. Inte mig emot, jag tog det jag behövde och är nu ganska nöjd över att inte behöva bära på någon väska.

Aaron körde mig ner till flygplatsen imorse, vi fick punka på vägen ner... Till historien hör att vi för bara 2 dagar sen körde på en sten och sabbade fälgarna på höger fram och bakdäck, fram var värre än bak så reservdäcket åkte på där. Självklart ville inte bakdäcket vara med längre halvvägs ner till SLC så vi fick banka till den sabbade fälgen (Som nu extraknäckte som reservhjul.) med hammaren på min isyxa, u do what u can with what u got, och sen var det bara att hoppas. Som tur var så höll det ner till Salt lake, hoppas bara det går bra för Aaron som ska köra till Seattle och sen vidare till Whistler det närmsta 2 dygnen.

Nu ska jag leka the waiting game en stund, rapporterar tillbaka när jag är framme i Anchorage och har sett mig omkring litegrann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar