tisdag 7 februari 2012

Shoot the moon/Buck shot


Igår åkte jag till GTNP med Aaron och Adam. Vi gick upp för 25 short för att åka ner på andra sidan och knyta ihop två åk, Shoot the moon och buck shot. Det var väldigt kul att komma ut och åka lite brantåkning igen, vi fick ett långt fint åk med riktigt bra snö.

Första delen, shoot the moon, är en stor ränna som är ca 40 grader brant och med den fina snön kunde vi lägga stora sköna svängar hela vägen ner för att sen glida direkt över till buck shot som är både brantare, smalare och lite mer komplicerad med två korta rappeller i.

 Buck shot
 På väg upp för sista kammen
 Toppen av shoot the moon
 Fina svängar i shoot the moon



Aaron och Adam ovanför buck shot
 Adam mitt i en kung fu sväng
 Toppen av buck shot
 Simon
 Simon
 Adam åker andra delen av rännan
 Jag hakade på
 Ovanför första rappellen 
Jag fick äran att va först 
 Sen kom Aaron
Adam ner för andra rappellen
Aaron tittar in under vår klippa... 
 ...Och posar lite
 Slutet av åket
 Jag rockar i brant puder

 
 Aaron under rännan
Adam i slutdelen

Vi fick en väldigt trevlig dag i bergen med många skratt, bra skidåkning och roliga delmoment. Idag är det vilodag för att imorgon ge oss ut igen på något lite större. Jag fick ihop en film från gårdagens äventyr som blev helt OK, lite dokumentär om hur ett sånt här åk går till för dem som inte har testat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar